Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

12 September 2012 | Zuid-Afrika, Addo

Na 2 dagen in Port Elizabeth geweest te zijn, zijn wij nu aangekomen in Addo. Dit plaatsje ligt dichtbij het Addo Elephant Park. Gisteren hadden wij nog geen auto en daarom zijn we het centrum in geweest. In het centrum was 99.99% zwart getint ;) Wij waren dus ongeveer de enige blanken. Daarna zijn wij nog bij het strand geweest.

Vandaag hebben we onze auto opgehaald voor de komende 10 dagen. De auto is erg nieuw (nog maar 2000km mee gereden). Het is een toyata yaris. Nadat wij onze auto hebben opgehaald zijn we naar het seaview lion park geweest. Hier hebben we heel veel leeuwen, tijgers, hyena's en een zwarte jachtlui paard gezien. In dit park mocht je ook met de kleine leeuwen en tijgers spelen. Het was aan de prijzige kant en daarom heeft alleen Alinda met hen gespeeld. Aan het einde van de middag zijn we nog naar het strand geweest. Er waren super veel hoge golven en wij werden terug geroepen. Wij waren namelijk te ver in het water (sorry mams).

Morgen hopen wij naar het park te gaan om de big 5/7 te voltooien. Wij willen namelijk nog graag de luipaard en de leeuw in het wild zien. Ook hopen wij de walvis en de mensenhaai nog te zien.......
Maar het is moeilijk om de dieren te spotten. De leeuw slaapt namelijk 22 uur per dag en het is een lui beest. Je krijgt ze moeilijk wakker. Ik kreeg een tip van een zuid afrikaan dat je heel hard moest gaan rennen. Dus ik ging rennen en toen wilde er wel een paar hard lopen.

Vrijdag hopen wij naar tsitsikamme te gaan. We gaan nog kijken wat we daar gaan doen (er is daar veel water sporten te doen). Wij hopen vrijdag of zaterdag weer een berichtje te plaatsen.

We hopen nog een aantal foto's op de blog te zetten maar het internet hier is super traag.

Veel liefs en groetjes vanuit het zonnige Zuid Afrika.
Alinda & Rik

• 12 September 2012 - 21:41

Ma Rorije:

Hoi Alinda en Rik,

Wat leuk om weer wat te lezen en foto,s te kijken van jullie.
    Het is wel schrikken dat jullie te ver het water in waren gegaan.
    Met angst en beven lees ik dat jullie w.s. ook nog aan watersport gaan doen.

Voorzichtig doen.
    Groetjes ma.

• 12 September 2012 - 21:58

Gretha:

Hallo Rik en Alinda,

Wat leuk om jullie zo te volgen, goed hoor dat je steeds de tijd neemt om een verslag te maken!
    Ik lees dat jullie er volop van genieten en van allerlei bijzondere dingen meemaken. En ik begrijp die leeuw wel hoor, zo'n mooie blonde meid die daar langs je heen rent, daar wil je wel voor in de benen komen! Ennuh..... niet alles aan moeders vertellen hoor!

Geniet er van en uutkieken!

Gretha

• 12 September 2012 - 22:27

Gerben:

lekker dat ons ligt op te stoken wij hebben alleen hazen en vossen.

• 13 September 2012 - 00:24

Laurien:

oh okkeeee jullie hebben me jaloers gemaakt hoor haha, supervet, maar wel oppassen he! Oh en sinds wanneer hebben tijgers stippen?;) dat je ze ook gewoon mag aaien, echt heel tof! Veel plezier nog! liefs Laurien

• 13 September 2012 - 11:06

Gert En Rick:

Gaaf man om zo dicht bij de dieren te mogen komen. De reis klinkt nog veel belovend en ben alweer benieuwd naar het volgende reisverslagje. Geniet van jullie reis!

Groetjes Gert en Rick

• 14 September 2012 - 13:29

Pa En Ma Ten Hove:

Beste Rik,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen jullie van harte Gods zegen toe met jullie plannen en
    alles wat jullie willen gaan ondernemen.

Hoe vieren jullie het daar tussen de wilde dieren?
    Neem maar geen risico's.

Pa vraagt:
    Hoe doen we dat met het gebak?

hartelijke groeten
    van ons allemaal thuis,
    pa en ma

• 14 September 2012 - 18:19

Alindaren Rik Rorije:

van harte samen gefeliciteerd , en geniet samen , maar doe voor zichtig , oma en opa

• 14 September 2012 - 18:27

Opaen Oma Vant Veen :

RIK EN ALINDA GEFELICITEERD SAMEN MET RIK ZIJN VERJAARDAG ,GENIET MAAR SAMEN , MAAR DOE VOORZICJTIG HOOR ,GODS ZEGEN TOE GEWENST , DOEI

• 14 September 2012 - 19:01

Eric:

Hey! leuk om zo jullie verhalen te lezen en echt gaaf dat jullie al die dingen kunnen doen en zien!! Zou ik ook wel willen:P Lekker van genieten!
    x Eric

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012