In Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu In Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

In Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na 2000 km gereden te hebben in 5 dagen even een bericht vanuit Porth Elizabeth.

We zijn de afgelopen 5 dagen in het zebra's nest geweest. Dit was een mooi huis midden in het marloth park(in de bush) met veel wilde dieren. We hadden vanmorgen nog 4 giraffes vlakbij ons huisje.

De eerste dag hadden we minder goed weer. We zijn toen naar een township geweest naar het komati care centre. Hier hebben wij kinderspeeltjes(van de bruiloft) en sokken gebracht. De kinderen waren hier erg blij mee. Het is erg lastig om z'n groot verschil te zien tussen arm en rijk.

De dag erop zijn we met onze auto naar het krugerpark gereden. Hier hebben we veel dieren gezien. (oa. de zebra, olifant, krokodil, neushoorn, giraffe, apen, nijlpaard enz) Erg leuk om eerst zelf op zoek te gaan.

De dag erop zijn we vroeg opgestaan en hebben we de panoramaroute gereden. Dit was een erg mooie route langs watervallen, de blyde river canyon, lokaal ouderwets plaatsje en een meer waar je kon zwemmen.

De laatste dag zijn we weer naar het krugerpark gegaan maar nu met gids. We gingen voor 6 uur weg om vroeg dieren te kunnen zoeken. Het was erg leuk. Rond 14 uur 's middags waren we weer thuis en hebben we nog even lekker gezwommen bij ons zwembad.

Vanmiddag zijn we met het vliegtuig weer vanuit Johannesburg vertrokken naar Porth Elizabeth. Nu ruim een uurtje hier. Klein oud hostel maar vriendelijke mensen. Morgen hier naar het king beach strand. Is een van de mooiste stranden van Zuid Afrika.

Hierna gaan we naar het seaview lion park. Hier kan je tijgers en leeuwen zien. Hier kan je ook jonge welpen aanraken.
De dag erna gaan we naar het addo elephant park.

Hier zullen we weer iets van ons laten horen!

Groetjes en veel liefs

Rik en Alinda

• 10 September 2012 - 21:50

Frida:

Het klinkt allemaal fantastisch! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's.. Have fun !xxx

• 10 September 2012 - 22:20

Pa En Ma:

Hoi Rik en Alinda.

Gelukkig zijn jullie weer goed aan gekomen.
    Geniet er weer van.
    Leuke foto,s hebben jullie toegevoegd.

Groetjes.

• 10 September 2012 - 23:10

Pa En Ma:

Wat beleven jullie veel, de foto's zeggen genoeg.
    Alleen die neushoorns lijken me niet zo aardig.

Mooi om jullie zo te volgen,

pa en ma

• 11 September 2012 - 08:40

Monique:

Super dat jullie veilig zijn aangekomen! Geniet ervan! X

• 11 September 2012 - 11:08

Rick:

Super dat jullie weer op de volgende bestemming veilig zijn aangekomen. Leuke foto's hebben jullie toegevoegd! Geniet van prachtige natuur die Afrika te bieden heeft. Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende reisverslagje;)

Groetjes,

Rick

• 11 September 2012 - 16:23

Jenneke:

Haa Rik & Alinda,

Wat klinkt het toch allemaal mooi waar jullie zitten!
    En als je dan de foto's bekijkt, wordt ik wel een beetje jaloers hoor :P
    In Nederland heb je koeien rondom het huis, maar
    daar hele andere dieren:P Gaaf zeg!

Geniet van jullie reis en ben benieuwd naar het volgende verslag!

Liefs, Jenneke.

• 11 September 2012 - 19:14

Elly En Henk:

Die verhalen, da's toch wat anders als een paar edelherten in het Kroondomein. Breng ons wat van die exoten mee? Prachtige verhalen om samen met jullie op deze manier van te genieten.
    Veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes, Henk en Elly

• 11 September 2012 - 20:46

Niels:

Haa Rikkert & Alinda,

Klinkt super allemaal, dat is wel te blijken op jullie foto's! Neem maar wat Afrikaanse schapen voor me mee! ;p
    Geniet ervan!

Groetjes Niels

• 12 September 2012 - 07:19

Bianca Van't Veen:

Hoi Rik & Alinda,

Mooie foto's hebben jullie op de site staan, het weer zal daar wel iets mooier zijn dan hier.
    Blijf alsjeblieft doorgaan met foto's plaatsen op internet, echt leuk om te zien is dat!
    Die kinderen zien er allemaal ook zo schattig uit.
    Veel plezier!

Groetjes Bianca

• 12 September 2012 - 14:06

Jelyn:

Het klinkt allemaal geweldig! Leuke foto's hebben jullie toegevoegd!

Geniet ervan!

Groetjes,
    Jelyn

• 12 September 2012 - 18:08

Corrie:

Hallo Alinda en Rik,

Ik hoorde gisteravond zulke enthousiaste verhalen van je moeder, Alinda, Dus ik dacht ook even kijken, het is geweldig, ik houd jullie in de gaten.
    Geniet van alles.

Groetjes Corrie

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012