Wilderness en Hermanus (2 kleine mooie plaastjes) - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Wilderness en Hermanus (2 kleine mooie plaastjes) - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Wilderness en Hermanus (2 kleine mooie plaastjes)

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

18 September 2012 | Zuid-Afrika, Wilderness

Het is hier echt genieten, we hebben in tsitsikamma black water tubing gedaan. Hierbij ga je in een band door een rivier, de rivier was wel rustig. Je kon wel vanaf de rotsen springen van 5 en 7 meter. De gidsen weten waar dit wel en niet kan. Je kreeg hier ook speciale duikpakken aan en een vest om.
Hiervan ook veel spierpijn. 's Avonds in het hostel eerst een barbecue en daarna in de jacuzzi geweest. Dit was echt super gaaf. Rond 20:00 uur 's avond met een kaars de trap op lopen en naar de sterren kijken!

Het plaatsje Wilderness is een klein plaatsje in een prachtige omgeving. Het is grotendeels op een berghelling gebouwd en je kijkt uit op de zee vanaf onze kamer. Erg veel mooie natuur en vogels. We hebben een wandeltocht van ongeveer 10 km gedaan met aan het eind een waterval. Hier hebben we een tijdje gezwommen. Het water is van de rivieren op deze plekken goed te drinken (smaakt lekkerder dan in de stadjes).

's Middags hebben we nog een stuk over het spoor gelopen en kwamen we uit bij de grottenman. Deze man woont hier al 6 jaar! Erg bijzondere man, maar ook iemand die alleen leeft en veel de bijbel mediteert.

De volgende dag zijn we nog naar de map of africa geweest. Dit was erg grappig want dit is een berg die precies lijkt op de kaart van africa. Hierna ook naar de BIG tree geweest. Echt een grote boom(12 meter rondom de stam & 800 jaar oud)

Hierna zijn we verder gereden naar Hermanus. Dit is een klein plaatsje waar je walvissen kan spotten. We zijn vanmiddag nog even naar de zee geweest maar hebben er nog geen een gezien. We waren er ook erg laat 's middags.
Waarschijnlijk morgen een tour met de auto langs verschillende plekken in de buurt. Waar de oceanen bij elkaar komen, plekken met pinguïns en witte haaien. Maar dit moet je altijd maar weer afwachten of je ze ook kunt zien! En dan donderdag nog kajakken en hopen dat er dolfijnen om ons heen zwemmen.

En al bijna aan het eind van onze vakantie begint de DTS in zicht te komen waarvoor we hier kwamen! We kijken er erg naar uit. Maar genieten maximaal van onze huwelijksreis! Echt mooi om zo van deze prachtige natuur te kunnen genieten. Slapen over het algemeen wel erg veel. Meestal voor 23 uur op bed en 's ochtends weer op pad. Dus vanaf volgende week de wekker om 7 uur;).
Bedankt voor alle leuke berichtjes!

• 18 September 2012 - 20:19

Metske En Geeke Koopmans:

Hoi Alinda en Rik,

Jullie 'waarbenjij.nu' stond in Contact. Vandaar dat ik jullie belevenissen kan volgen. Heel erg leuk om alles op deze manier mee te beleven.Wat zien jullie een mooie dingen, zeg. Geniet er nog even van voordat jullie vakantie voorbij is en de DTS begint.

Hartelijke groeten,
    Metske en geeke Koopmans

• 18 September 2012 - 23:40

Pa En Ma Rorije:

Hoi Rik en Alinda,

Wat leuk om weer wat van jullie te lezen.
    Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan.
    Geniet nog even van deze week.
    Voor dat je het weet is het weer om en moeten jullie weer in het gareel lopen.
    Maar dat is iets wat jullie graag wilden.

Groetjes pa en ma.

• 20 September 2012 - 08:53

Ma Rorije:

Hoi Alinda en Rik,

Bedankt voor jullie kaartje.
    Arielle is gisteravond vertrokken naar Boedapest voor 8 dagen.
    Ze heeft gisteren ook een auto gekocht een Toyota Yaris.
    Wanneer komen jullie in Muizenberg aan?
    Groetjes ma.

• 21 September 2012 - 18:12

René Vlieger:

Ha Rik en Alinda,

wow wat een gave verhalen en foto's! Supertof ook die bungeejump, op je sokken naar beneden haha :-D
    Geniet nog even van jullie vakantie!

groeten René :-)

• 21 September 2012 - 21:10

Frida:

Ik denk dat ik maar stop met lezen. Wordt steeds jaloerser..

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012