Start DTS - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Start DTS - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Start DTS

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

26 September 2012 | Zuid-Afrika, Muizenberg

We zijn maandagochtend fris begonnen met onze DTS. Wekker gaat 6:45. Starten met ontbijt en dan heb je tijd voor een uur stille tijd. Half 9 beginnen de lessen. We zijn erg benieuwd naar wat er allemaal komen gaat. We hebben veel uitleg gekregen. Iedereen geeft ook zijn/haar getuigenis. Erg mooi om te horen.

Je gaat naar 1 land op outreach maar dan wel naar 2 verschillende bestemmingen in hetzelfde land(Indonesie is wel gecombineerd met de fillipijnen). Dit wordt waarschijnlijk in week 3 of 4 van onze DTS besloten. We zijn voor de bestemming aan het bidden.
-Jordanië
-Comoros (eiland tussen Mozambique en tanzania) ??
-India
-East Londen(Zuid Afrika)
-Filipijnen/Indonesië ??
De landen met vraagtekens zijn nog niet zeker.

We hebben een erg leuke groep. Rik kan voetballen met de jongens. Ik ben al meerdere keren een eind wezen wandelen met de meiden hier langs het strand.
We proberen een goede balans te vinden om tijd met elkaar te spenderen en ook tijd met de groep.

Volgende week gaan we met de trein naar Kaapstad om hier les te krijgen. Verder hebben we ook taken gekregen die we hier in huis moeten doen.

Vandaag hebben we veel tijd genomen om te bidden voor elkaar voor andere mensen en voor andere DTS groep die tijdelijk komt. Het is super gaaf om te zien dat alle mensen gekomen zijn voor het zelfde doel. Het koninkrijk van God uitdragen en uitbreiden.

• 29 September 2012 - 11:38

Ma En Pa Rorije:

Hoi Rik en Alinda,

Wat leuk om te lezen hoe jullie dag er uit ziet.
    We zijn benieuwd waar jullie de outreach gaan doen.

Nog bedankt voor jullie kaartje.
    Arielle is terug uit Boedapest had het ook erg leuk gehad.
    Vandaag is het huis in Groningen in de open huis route, ben benieuwd
    of er nog mensen komen kijken.

Veel plezier vanmiddag bij de voetbal.
    Groetjes pa en ma.

• 06 Oktober 2012 - 11:52

Rene Vlieger:

Hoi!!

mooi om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en leuke mensen ontmoeten. Wanneer is die outreach? Zal wel heel spannend zijn!

groeten vanuit een herfstachtig Nederland =)

PS: ik zag op jullie kamer een kalender hangen (volgens mij die van jou, Alinda?) :-)

• 07 Oktober 2012 - 16:37

Rik En Alinda Rorije:

heej,
    Ja klopt kalender hangt dus kan nu iedereens verjaardag nakijken!
    De outreach start 16 december. Leuk om jullie berichtjes te lezen!
    Eind volgende week is het duidelijk waar we heen gaan.
    Gisteren naar super gaaf concert geweest "met Matt Redman en Chris Tomlin! Super gaaf!
    Verder hebben we het goed hier!
    Groetjes,
    Rik en Alinda

• 18 Oktober 2012 - 20:11

Alie Nagelhout:

Beste Rik en Alinda,
    wat fijn dat het goed gaat met jullie,echt wel wat te beleven daar zo te horen,
    aardige mensen bij jullie,wat goed,
    we denken aan jullie,het ga je goed met wat je ook doet,
    veeeeeeeel groeten van ons uit Holland,
    je moeder mist je Rik.

Alie en Roelof Nagelhout

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012