Bangkok - Reisverslag uit Sam Phran, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Sam Phran, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

07 Februari 2013 | Thailand, Sam Phran

Na bijna 3 weken laten we eindelijk wat van ons horen. Excuses hiervoor…

Nadat we de bergen zijn in geweest verbleven we nog 2 weken in Chiangmai. Deze twee weken hebben we verschillende projecten gedaan. We hebben engelse lessen gegeven, huis visites gedaan, kinderen over Jezus verteld, voor een weeshuis gebeden en gebedswandelingen gedaan. Alinda heeft gepreekt over het onderwerp “heb je naaste lief als je zelf”.

Op onze vrije dag zijn wij naar een olifanten resort geweest. Hier hebben we bamboe geraft, os en olifant gereden. Dit was erg leuk. Ook was er een olifanten show. De olifanten konden voetballen, dansen en schilderen. Zij schilderen nog beter dan Rik.

Na deze 2 weken hebben wij de bus gepakt en zijn wij naar Bangkok gereden. Vrijdag zijn wij hier aangekomen. Verder is Bangkok erg benauwd en heb je hier veel smog. Het is echt een megastad. Zondagavond zijn wij naar de go-go bars gegaan om een gebedswandeling te doen. Dit is het red- light district. Rondom deze bars is gewoon een markt. Hier lopen jonge mensen, oudere mensen en gezinnen rond en je wordt omringd door mannen die contant proberen deze vrouwen als een product te verkopen. Afschuwelijk om te zien.
De rest van de tijd hier in Bangkok werken wij met een organisatie die deze buurten intrekt en gaat praten of met de ladyboys. De meiden bij ons in het team gaan deze week de bars in om met de ladyboys te praten. Als ouders hier een kind krijgen en het is een jongen hopen ze dat het een monk word. Dit betekend dat ze als ouders ook in de hemel kunnen komen. De dochter moet hier voor het geld zorgen. Ongeveer de helft van alle inkomens wordt in Thailand verdiend in de prostitutie. Als de ouders dan nog een zoon krijgen kiezen ze er vaak voor om deze zoon als een dochter op te voedden en een meisjesnaam te geven. Dit betekent voor de ouders dat ze een extra inkomen hebben. Vanaf de leeftijd van 2 jaar worden jongens soms al opgevoed om een vrouw te zijn.
Vandaar ook dat we op de scholen al veel ladyboys zagen.
De mannen mogen uiteraard tijdens de avonden niet mee naar binnen en blijven buiten om te bidden of proberen een gesprek aan te gaan met de toeristen of zwervers een maaltijd aan te bieden.

Zondags gaan wij hier naar een internationale kerk. De mensen die in de kerk zijn komen vanuit de hele wereld. De dienst in het Engels en is hierdoor gelukkig te volgen. Bijna alle kerken waar wij zijn geweest was alleen maar in Thai met soms een vertaling naar engels.

Volgende week vrijdag moeten wij i.v.m. onze verlopen visa het land uit. Wij verblijven 5 dagen in Cambodja. Hier gaan wij volgens mij ook nog mee helpen met een project, maar wij weten nog niet precies wat. Na deze 5 dagen komen wij weer terug naar Thailand en hebben wij onze afsluitingsweek (4 dagen) in Pattaya. Hier zullen we alles nabespreken en afsluiten voordat we naar Zuid-Afrika gaan. Eenmaal aangekomen in Zuid-Afrika verblijven we 4 dagen in Zuid-Afrika en komen wij alweer terug naar Nederland. Nog een kleine 3 weken en wij zijn alweer thuis.
We kijken er erg naar uit om jullie allemaal weer terug te zien!

• 09 Februari 2013 - 21:33

Gretha:

Hey wereldreizigers,

Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als je terug bent , indrukwekkend wat jullie allemaal doen en meemaken. En wat een mooie foto's ook!
    De komende dagen dus nog genoeg te doen? Heel veel plezier, pas goed op elkaar en voel je veilig in Gods nabijheid!

We zien uit naar jullie thuiskomst!

Gretha

• 16 Februari 2013 - 17:36

Ria Rorije:

Hey Rik en Alinda

Nu komt de andere halve week van het reizen aan.
    Wees voorzichtig en let goed op mekaar.
    Goed uitrusten tussen door.
    Het zal een leuke terug zien zijn in Muizenberg met elkaar.

Gods zegen gewenst.

Pa en ma Rorije.

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012