Gezegend Nieuwjaar toegewenst!!! - Reisverslag uit Chom Thong, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Gezegend Nieuwjaar toegewenst!!! - Reisverslag uit Chom Thong, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Gezegend Nieuwjaar toegewenst!!!

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

02 Januari 2013 | Thailand, Chom Thong

Iedereen een gelukkig en gezegend 2013 toegewenst.
Leuk om even terug te kijken op 2012 en de hoogtepunten te zien.
Super leuke bruiloft gehad, huwelijksreis, DTS en een nieuwe stal thuis.
Dit jaar ook eerste warme kerst, geen gezellig etentje met onze familie, om 0 uur met oud en nieuw op bed liggen in de bergen zonder elektriciteit, licht en goed water.
De kerst hebben we dit jaar meerdere keren gevierd. We hebben het op een school gevierd en meerde keren in de kerk. Ze hebben hier heel veel toneelstukjes, getuigenissen en een preek tijdens de kerstavond. Rik heeft met kerst hier 2 keer gepreekt en we hebben een drama uitgevoerd.(soort toneelstuk waarin je probeert een bijbel boodschap uit te beelden)
Oud en nieuwjaarsdag hadden we vrij, de dominee nodigde ons uit om mee te gaan naar een stam in de bergen en hier op oudejaarsavond kerst te vieren. Dit was erg bijzonder, hier hebben we ook 1 nacht geslapen zonder elektriciteit. De dominee was vol vuur van Jezus en iedereen die hij sprak getuigde hij over het geloof.
De rest van de week geven wij weer engelse lessen op scholen. Deze week geven wij les op de middelbare school. Deze kinderen kunnen meestal beter engels. Dit maakt het iets makkelijker om les te geven. Voor de rest zijn wij druk aan het pioneren en proberen om met veel mensen in contact te raken om misschien wat in de toekomst te gaan doen. Als wij hier willen blijven, is het verstandig om minimaal 2 jaar te blijven. Voordat je de taal en cultuur een beetje begrijpt ben je al 1 a 2 jaar verder.
Volgende week gaan wij naar onze nieuwe bestemming. Wij gaan dan naar Chiang Mai. Dit is de tweede grootste stad van Thailand. Wij zijn erg benieuwd naar wat deze ervaringen gaat brengen.

Wij wensen jullie een gezegend 2013!
Sawadee Krap! (Hallo/Tot ziens)

• 09 Januari 2013 - 19:00

Ria Rorije:

Hoi Rik en Alinda,

Veel succes in Chiang Mai volgende week, en een goede reis er na toe.

Groetjes Ma Rorije.

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012