Engelse les geven - Reisverslag uit Chom Thong, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Engelse les geven - Reisverslag uit Chom Thong, Thailand van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Engelse les geven

Door: Alinda en Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

21 December 2012 | Thailand, Chom Thong

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie?
Bedankt voor jullie sponsoring, dit waarderen wij super erg!

Wauw.. Thailand, ik heb echt wel een ''soort van'' cultuurshock.
Alles is zo anders, het eten, het weer, goedkoop, respectvol, relatie gericht, veilig en de toiletten(squatty potty).

Wel is Thailand voor mij erg gaaf tot nu toe. We hebben de eerste dagen erg veel gereisd wat erg vermoeiend was. Eerst vliegen wat 16 uur duurde, daarna met een open busje, gelukkig was dit niet lang meer. We bleven 1 nacht in Bangkok op een ywam base. Bangkok was erg warm voor ons, hier hadden we gelukkig airco. Vanaf Bangkok zijn we met de bus verder gereisd naar Chom Thong. Deze reis was ongeveer 20 uur in totaal met de bus. We gingen met de bus voor €20,-! Tijdens deze busreis hadden we super luxe stoelen met massagestand, eigen TV screen, snacks tussendoor, koffie en thee.

Verder aangekomen in Chom Tong hebben we nu 2 drukke dagen gehad. Chom Tong is gelukkig niet zo warm als Bangkok, de tempratuur is hier erg fijn vooral 's avonds. We hebben 2 dagen les gegeven. Wat erg leuk was. De kinderen zijn hier zo lief en dankbaar. Hebben erg veel respect voor ons. We hebben allemaal spelletjes met ze gespeeld. Vandaag onze 2e dag kreeg ik al een doos met chocola, schilderijtje met roosjes, bloemen, handgemaakte tas van stof, tekening met we love our teacher. Erg speciaal we konden op deze school niet over het evangelie vertellen maar de kinderen wel liefde geven, wat voor hun zo waardevol was. Verder leren hun ons thai terwijl wij hen engels leren. De kinderen hebben z'n honger naar liefde van ons. Voor mij is het erg moeilijk dat we telkens naar andere scholen gaan omdat we nu al een band met deze kinderen hebben. Morgen naar een christelijke katholieke school engels leren.

Verder is het eten hier ook echt zo goed. We weten niet altijd precies wat we hier eten maar het is hier super lekker. De mensen hier laten ons van alles proeven. Wel zijn de porties hier kleiner wat gelukkig goed voor ons is. Super lekker zijn de smoothies. Verder zijn we gisteravond naar een kerstmis party van een kerk geweest. Hier hadden we diner en een kerkdienst. Erg leuk om relaties te bouwen met deze mensen. Zondag beginnen we met preken, ons getuigenis geven en een soort toneelstuk in de kerk. Verder verblijven we in een huis van zendelingen nu, hun zijn tijdelijk in een ander huis. Echt leuk om deze mensen te leren kennen. Hun 2 kinderen zijn hier grotendeels van de dag, hier een filmpje:
Verder heb je hier overal buiten locale markten waar mensen eten of kleren verkopen. Verder is het hier wel de bedoeling dat we ons erg netjes kleden. Voor Rik hebben we vanavond 2 pak broeken gekocht. Gelukkig maar €2,50 voor 2 broeken en super mooi! Om een huis hier te huren is het €150,- per maand voor een heel huis. Dit komt omdat we erg lokaal zitten en niet in de toeristische gebieden zijn. Veel tempels verder hier en veel respect voor de koning. Hier mogen we ook absoluut niets verkeerd over zeggen. Verder is het hier zo veilig, iedereen laat de hele dag zijn huis open. Als je naar een winkel gaat heb je de kans dat de eigenaar je alleen achterlaat in de winkel.
Wij zijn hier wel een attractie voor veel mensen omdat we blank zijn.
Verder gaan we met kerst waarschijnlijk met deze familie eten.

Liefs en gezegende kerstdagen alvast. We missen jullie!

• 21 December 2012 - 18:45

Metske En Geeke Koopmans:

Hoi Alinda en Rik,

We lezen altijd jullie reisverslagen. Heel mooi om zo op de hoogte te blijven.
    Nu voor jullie weer heel bijzonder om in Thailand aan het werk te zijn.
    We wensen jullie gezegende kerstdagen toe en alle goeds voor 2013.

Hartelijke groeten,
    Metske en Geeke Koopmans

• 22 December 2012 - 02:37

Alinda En Rik Rorije:

Hallo,

Jullie nog bedankt voor jullie kaartje erg leuk! Kwam net op tijd aan.
    Verder jullie hetzelfde toegewenst leuk dat jullie ons volgen!

Groetjes,

Alinda en Rik

• 22 December 2012 - 11:07

Hendrik Desiree Romy Noa En Luca:

Hoi Rik en Alinda.
    Gaaf om elke keer weer te lezen wat jullie doen en meemaken.
    Fijne feestdagen en een gezegende tijd toegewenst.

• 24 December 2012 - 09:32

Ria Rorije:

Hoi Alinda en Rik.

Leuk jullie verhaal weer te lezen, wat jullie meemaken enz.
    Het zal echt wel een cultuurshock zijn.

We willen jullie gezegende kerstdagen toewensen en missen jullie erg
    met deze dagen.

Groetjes pa en ma.

• 03 Februari 2013 - 17:26

Rik:

He Alinda en Rik,

Ik ken jullie niet, maar kwam toch op dit reisverslag terecht via een google search.
    Graag zou ik engelse les (of wat dan ook) geven in thailand, maar het is lastig te vinden via het internet.
    Hebben jullie een tip voor mij (telefoonnr of emailadres van school of bovenliggende organisatie?) hoe ik zo'n positie kan krijgen?

Groeten,
    toevallig ook Rik

• 03 Februari 2013 - 17:27

Rik:

Voor het geval jullie niet te zien krijgen. Mijn emailadres is hpvanderlaan@gmail.com

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012