Gods genade - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Gods genade - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Gods genade

Door: Alinda & Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

18 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Muizenberg

We hebben nu 2 weken les in kaapstad gehad. Veel geleerd over dingen die we nog niet wisten. Deze week blijven we in Muizenberg.
Afgelopen weekend hebben we met een groep nogmaals de berg in Muizenberg beklommen. Vanaf de berg zagen we 4 haaien in de baai zwemmen. Voor het eerst dat we haaien zagen. Alinda was op de terugweg van de berg nog een keer door haar voet gegaan(zelfde als 2 maanden terug). Wel iets dikker maar kan gelukkig wel alles doen.

Zondag is Alinda naar Hillsong geweest met 3 meiden. Erg leuke kerk om heen te gaan. Verder hebben we gistermiddag touch rugby gespeeld op het strand hier. Was erg leuk. Alleen werden alle meiden in het water gegooid.

Deze week waren we aan het bidden waar we heen moesten gaan op outreach. Er zou in 1e instantie geen groep gaan naar Thailand, maar toch kregen we Thailand in ons hoofd allebei. Vanochtend hoorden we dat er waarschijnlijk toch een team naar Thailand gaat in combinatie met de Filipijnen. Verder is het nog niet 100% zeker.

Zoals vanmorgen waren we in groepjes aan het bidden voor Afrika waar in Afrika God ons heen wil sturen. Dan is het gaaf om te zien dat bijna iedereen de zelfde 2 landen in het hoofd kreeg. Namelijk Mozambique en Kenya(dit land wordt gecombineerd met Israel en Jordanie).

We zijn we nog steeds aan het hardlopen, streven 3 keer per week. Deze ochtend nog, Rik met John en Alinda met Anemie. Het is echt geweldig dat we zo dichtbij het strand wonen. 's Morgens is het prachtig om over het zand lekker te rennen in de zon. Zoals overdag is het wel veilig. Toch moet je wel uitkijken met waardevolle voorwerpen, zoals pas gingen 2 meisjes van onze basis met luxe camera's om hun nek naar het strand. Op de terugweg probeerden 2 jongens hen te overvallen. Gelukkig kwamen net 2 jongens van onze basis naar buiten.

Het eten is erg lekker. Zoals de lunch is hier erg uitgebreid, meestal krijgen we 2 keer vlees per dag. Vandaag hadden we als luch rijst met groenten en vlees, hiernaast nog een kippenschnitzel en elke dag verse sla komkommers en tomaten. Verder hadden we vandaag als toetje een soort afrikaanse melkpap wat echt super lekker was.

Deze week hebben we het over het kruis. Over de genade van God. Dat het niet gaat om onze zonden maar om het geloof dat we hebben. Het is namelijk niet dat we onszelf kunnen of proberen te rechtvaardigen. Dan zouden we namelijk zeggen dat Jezus voor niets is gestorven. Wij hoeven het alleen maar te ontvangen, wat een geweldig cadeau is dit.
Verder heb ik namelijk zelf altijd het idee dat ik iets terug MOET doen. Dit is echter niet zo maar uit liefde voor God wil je zelf iets terug doen.
Net als Abraham een fout maakt en God niet meer geloofd dat hij kinderen kan krijgen en met een andere vrouw slaapt. Dan lees je in Romeinen 4. Hier lees je dat Abraham door zijn geloof rechtvaardig is, maar ook dat wij door ons geloof rechtvaardig zijn.(vers 24)
Zie ook romeinen 3: 21-26 over dat wij rechtvaardig zijn in Jezus. Hier zie je ook de giften die wij van God krijgen uit zijn genade.

• 18 Oktober 2012 - 21:33

Laurien:

Hee!

Wat?! Haaien? En daar zwemmen jullie niet bij mag k hopen!?
    Leerze en sportze nog en fijn weekend alvast!
    Liefs

Ps. Ben druk bezig filmpje van de nieuwe stal te perfectioneren:P maar dat moet dus zo klein mogelijk, zal proberen morgen t op te sturen!

• 18 Oktober 2012 - 21:52

Ma En Pa Rorije:

Hoi Alinda en Rik,

Leuk om weer een stukje van jullie te lezen.
    Jammer dat Alinda weer door haar voet is gegaan.
    Doe maar rustig aan Alinda met je voet.

Ik zie dat de rest van jullie verslagen en foto,s zijn verdwenen.

Wij zijn benieuwd waar jullie de outreach gaan doen.

Groetjes Pa en ma.

• 18 Oktober 2012 - 21:52

Ma En Pa Rorije:

Hoi Alinda en Rik,

Leuk om weer een stukje van jullie te lezen.
    Jammer dat Alinda weer door haar voet is gegaan.
    Doe maar rustig aan Alinda met je voet.

Ik zie dat de rest van jullie verslagen en foto,s zijn verdwenen.

Wij zijn benieuwd waar jullie de outreach gaan doen.

Groetjes Pa en ma.

• 18 Oktober 2012 - 22:29

Bartimeus:

Hey leuk stelletje! ;)

Leuk om te horen allemaal, maar minder dat Alinda een dikke enkel heeft, reden voor gebed!

Ga zo door, met jullie spanende verhalen! :D :D :D

Zegen!

• 21 Oktober 2012 - 17:18

Alinda & Rik :

heej Ria en Gert,

Nee ik heb verslagen onder andere reis geplaatst. De laatste 3 reisverslagen staan nu onder DTS en de andere onder huwelijksreis. Je kan bovenaan in de groene balk DTS en huwelijksreis aanklikken daar staan onze andere reisverslagen.

We gaan wel in de oceaan zwemmen hier, volgende week 26 graden. Wel letten we op een vlag of er ook haaien zijn. Zijn constant mensen aan het kijken of er ook haaien in de haven zijn.

Verder gaat het goed met mijn enkel. Was gelukkig niet zo erg als de vorige keer.

Groetjes,

Alinda en Rik

Rik en Alinda

Wij gaan 4 september naar Zuid Afrika een DTS starten. Dit is een discipleship training school. Deze periode van 6 maand is erop gericht dat we God leren kennen en Hem bekend maken. Dit gaat uit van jeugd met een opdracht. We hebben dan eerst een periode van 3 maand lesfase. Dit is in Kaapstad, Muizenberg. Hierna gaan we op outreach. Dit is om wat we hebben geleerd in de praktijk te brengen. Deze outreach zal naar een van de volgende bestemmingen zijn: -Thailand en de Filipijnen -Jordanie en Kenya -Mozambique en Zuid Afrika

Actief sinds 02 Juli 2012