Evangelisatie & God's karakter - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu Evangelisatie & God's karakter - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Rik en Alinda Rorije - WaarBenJij.nu

Evangelisatie & God's karakter

Door: Alinda & Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik en Alinda

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandaag de derde week, maar voordat wij iets willen vertellen van deze week gaan wij terug naar vorige week.
Vorige week kregen wij les van Kevin Kazemi. Deze man is getrouwd met een nederlandse vrouw. Hij zelf komt uit Iran en was moslim. Het onderwerp waar hij oversprak was evangelisatie.
Het ging juist niet hoe je moet evangeliseren. Wat de beste manier etc etc maar het ging juist om wie jij zelf in Christus. Hij legde bijvoorbeeld uit dat Jezus de hoofd van de gemeente is en de gemeente is het lichaam van christus. Deze twee lichaamsdelen zijn niet van elkaar af te scheiden. Je mag weten dat je veel autoriteit hebt in Christus.
Christus heeft gekozen om ons te gebruiken om zijn koningkrijk te vestigen op aarde.
Lukas 17: 20,21

Ook zijn we aantal keer de stad ingegaan om met mensen een praatje te maken en te bidden. Veel mensen hier weten dat er een God is maar de vraag is welke God? Mensen staan erg open voor het geloof. Ook zijn wij deze week veel stil geweest om God's stem te verstaan. Het was erg gaaf om te zien dat God tot ons wilt spreken en door ons heen wil werken.

Verder hebben we ook veel ontspanning. Zo zijn we zaterdag naar de Passion geweest. Dit was een concert in het voetbalstadion waar we vorige week ook waren geweest om de wedstrijd tussen ajax cape town en pretoria te zien. Hier traden hele bekende christelijke worship artiesten op zoals matt redman en chris tomlin (voor een foto zie: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151479416534922&set=a.498514484921.289271.274645974921&type=1&theater). Alinda heeft de muizenberg berg beklommen (550 meter). Rik kon helaas niet mee klimmen want hij moest oefenen voor touch rugby. Rik deed namelijk mee met een aantal jongens mee met een toernooi touch rugby. We speelden maar 2 wedstrijden. 1ste wedstrijd wonnen wij en de 2e wedstrijd verloren.
Ook doen we veel spelletjes met de groep. Ligretto, jungle speed, voetbal en rugby.
Alinda heeft nog even in de gevangenis gezeten! Zat in de verkeerde klas van de trein. Wat hier erg verwarrend is samen met 15 anderen van onze groep(waaronder ook mensen uit zuid afrika) Je moet 4 euro boete betalen als je geen geldig ticket hebt. Dat zijn nog een boeteprijzen. Maar we hoefden niks te betalen na een aantal grapjes te maken met de securityman.

Deze week gaan we het hebben over het karakter van God. Vandaag zijn we al er al rustig mee begonnen. Vandaag gingen wij ons een klein stukje beseffen hoe groot God eigenlijk is. Wij plaatsen God vaak in hokjes. Hij is liefde of hij is goed of hij is genadig of hij is trouw. Het is allemaal waar, maar hiermee doe je God te kort. We gebruiken bijvoorbeeld sommige namen voor God hetzelfde als voor eten of voor een film.
We leerden dat God's naam is I am who I am. Dit is zonder begin en zonder eind. God heeft bijvoorbeeld een ster gemaakt die 1.000.000.000.000.000 groter is dan de aarde, maar God heeft ook de cellen gemaakt. Er kunnen 10.000 cellen op de punt van een naald zitten. Voor ons is het onbegrijpelijk dat deze God alle mensen heeft gemaakt en weet wat er in hun omgaat.

• 09 Oktober 2012 - 09:43

Laurien:

Hee! Jullie hebben t goed zo te zien;) Lijkt me een leuke groep,
    gaaf dat jullie met z'n allen hetzelfde doel hebben!
    Fijne week nog en leerze;)
    Liefs

• 09 Oktober 2012 - 09:43

Laurien:

Hee! Jullie hebben t goed zo te zien;) Lijkt me een leuke groep,
    gaaf dat jullie met z'n allen hetzelfde doel hebben!
    Fijne week nog en leerze;)
    Liefs

• 12 Oktober 2012 - 10:07

Linda:

Lieve Alinda en Rik,

Wat ziet het er allemaal mooi uit! Ik ben blij te horen dat het goed met jullie gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Ik denk vaak aan jullie, hoe het met jullie zou gaan.
    Maar ik denk dat dat wel goed zit. Een hele ervaring zeg!

Jullie huwelijksreis was ook mooi zag ik wel. Dat is mooi.

Ik wens jullie alle goeds toe met jullie project en studie.

Geniet ervan!

Liefs Linda

• 13 Oktober 2012 - 09:23

Monique:

Lieve Rik en Alinda,

Wauw wat bijzonder om allemaal te lezen! Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Ik hoop dat jullie nog veel mogen leren. En natuurlijk ook veel plezier met elkaar hebben.
    Geniet ervan!!

Liefs Monique